fbpx
 

W nowym roku zacznij… pływać!

                Robisz postanowienia noworoczne? Warto uwzględnić w nich aktywność fizyczną. Nie od dziś wiadomo, że sport to zdrowie, choć nie każda aktywność fizyczna może być dla ciebie dobra. Jeśli masz problemy z kolanami lub często miewasz kontuzje, powinnaś unikać np. biegania czy ćwiczeń interwałowych. Z całą pewnością możesz za to korzystać z pływania. To jeden z najbardziej uniwersalnych sportów. Pływanie jest dobre dla maluchów i dla osób starszych, dla tych z nadwagą i po kontuzjach. Sprawdź, dlaczego warto uwzględnić pływanie w planie dnia!

 

Wzmocnij swoje serce

Żadne suplementy nie ochronią twojego układu sercowo-naczyniowego tak dobrze, jak pływanie. To sport, który świetnie wzmacnia serce, dzięki czemu zmniejsza ryzyko rozwoju na przykład choroby niedokrwiennej serca. Co więcej, podczas pływania zwiększa się objętość krwi, która przepływa podczas jednego skurczu. Dzięki temu po zakończeniu treningu ciało jest lepiej ukrwione.

Stawy w pełnej gotowości

Pływanie jest dobre dla osób z nadwagą, ponieważ w wodzie ciężar ciała jest zupełnie inaczej odczuwalny. Dzięki temu nawet regularne pływanie nie przeciąży twoich stawów i możesz śmiało trenować nawet kilka razy w tygodniu. To ważne zwłaszcza dla osób, które w ciągu dnia dużo czasu spędzają w pozycji siedzącej (ponieważ np. opiekują się pacjentem, który leży i nie wychodzi na spacery). Warto po godzinach pracy zadbać o ruch i wzmocnić swoje mięśni oraz stawy dzięki aktywności fizycznej.

Zadbaj o sylwetkę

Godzina intensywnego pływania spala 1000 kalorii! A nawet jeśli pływasz bardziej spokojnie, ale spędzasz na pływalni sześćdziesiąt minut, to i tak zużywasz około 400 kalorii. Chodzenie na basen jest więc świetnym sposobem na zrzucenie nadmiaru kilogramów i wymodelowanie sylwetki. Jeśli nudzi cię pokonywanie kolejnych długości basenowych, zapisz się na aerobik wodny. To świetna zabawa i prawdziwy pogromca tłuszczu!

 



PolandGerman