fbpx
 

Poranna gimnastyka

Chcesz dobrze rozpocząć dzień? Nie zapomnij o aktywności fizycznej! Ćwiczenia z rana mogą znacząco zmienić twoje nastawienie do pracy. Sprawdź, dlaczego warto ruszać się i gimnastykować.

Siedzący tryb życia

Jeśli twój senior przez większość dnia musi siedzieć, ty z pewnością też nie zrobisz wielu kilometrów podczas godzin pracy. Warto pamiętać o tym, że siedzący tryb życia bardzo negatywnie wpływa na cały organizm. Brak aktywności fizycznej wiąże się między innymi z bólem odcinka lędźwiowego i zwyrodnieniem mięśni, ze zwiększonym ryzykiem cukrzycy typu 2, bólem szyi i sztywnymi biodrami. Poranna gimnastyka nie tylko zapobiega rozwojowi schorzeń tego typu, ale też polepsza twój humor. Dlaczego?

Słynne „endorfiny”

Hormony szczęścia, czyli endorfiny, wytwarzane są m.in. podczas wysiłki fizycznego. Dzięki nim jesteśmy w stanie ćwiczyć dłużej i intensywniej, ponieważ endorfiny redukują odczuwalny ból. Poranna gimnastyka może więc zapewnić ci dobry humor na cały dzień. Warto znaleźć rano przynajmniej piętnaście minut na ruch. To nie muszą być bardzo angażujące ćwiczenia. Równie dobrze możesz porozciągać się i sięgnąć po elementy jogi. Jeśli chcesz obudzić nieco organizm, zrób też kilka prostych ćwiczeń typu cardio, które dotlenią twój organizm i sprawią, że będziesz gotowa na całodzienne wyzwania.

Przyspieszony metabolizm

Jeśli dbasz o linię, z pewnością duże znaczenie ma też dla ciebie inny aspekt ruchu, czyli utrzymywanie szczupłej sylwetki. Poranna gimnastyka wspomaga odchudzanie. Jeśli dodatkowo wspomożesz się szklanką ciepłej wody z cytryną, to ułatwisz też trawienie i przyspieszysz metabolizm.



PolandGerman