fbpx
 

Ból kręgosłupa? Wypróbuj jogę!

Wraz z wiekiem coraz częściej zaczynamy doznawać dolegliwości związane z kręgosłupem. Jeśli cierpisz na poranny dyskomfort po wstaniu z łóżka, wypróbuj jogę dla kręgosłupa. Już kilkunastominutowe ćwiczenia wykonywane codziennie mogą przynieść ogromną poprawę!

Dlaczego boli cię kręgosłup?

Przyczyny bólu kręgosłupa mogą być naprawdę różne. U opiekunek wynikają one często z przeciążenia (dźwiganie podopiecznych bywa trudnym zadaniem), ale też mają związek z wiekiem. Jeśli nie miewasz poważnych problemów, które wymagałyby kontaktu z ortopedą, warto rozważyć włączenie aktywności fizycznej ukierunkowanej właśnie na kręgosłup.

Zalety jogi dla kręgosłupa

Ćwiczenia angażujące mięśnie przykręgosłupowe zwiększają ich siłę, dzięki czemu codziennie aktywności stają się łatwiejsze i wymagają mniej wysiłku. Dodatkowo joga może też wzmacniać ścięgna, przez co zapobiega ewentualnym kontuzjom w przyszłości. Joga sprawi również, że twoje plecy będą lepiej ukrwione. Ćwiczenia na kręgosłup bardzo pozytywnie wpływają na układ nerwowy i tym samym zmniejszają ryzyko wystąpienia stanów zapalnych.

Jak ćwiczyć jogę dla kręgosłupa?

W wielu miejscach znajdziesz grupy dla początkujących joginów. Regularne zajęcia są dobrą opcją dla osób, którym trudno jest zmobilizować się na samodzielny trening. Jeśli jednak preferujesz ćwiczenia w samotności, to przejrzyj filmy dostępne np. na Youtube – można znaleźć tam mnóstwo ćwiczeń zarówno dla początkujących, jak i zaawansowanych. Z pewnością więc uda ci się dobrać aktywność fizyczną do swoich możliwości. Joga nie musi być długa – kilkanaście minut codziennie lub przynajmniej kilka razy w tygodniu wystarczy, by zapewnić ci zdrowy kręgosłup.



PolandGerman