fbpx
 

Ciągłe odczuwanie głodu – skąd się bierze?

Masz wrażenie, że jesteś ciągle głodna i nie potrafisz żyć bez przekąsek? Sprawdź, skąd bierze się uczucie głodu i co można zrobić, by nad nim zapanować!

Nie żołądek, a hormony

Warto wiedzieć, że za napady głodu w różnych sytuacjach mogą odpowiadać… hormony. Niektórzy w stresie nie mogą jeść, a inny wprost przeciwnie – właśnie w sytuacji podniesienia adrenaliny i kortyzolu odczuwają potrzebę jedzenia. Jeśli więc reagujesz w ten sposób na zmiany  w życiu, np. na nową pracę, to istnieje spore prawdopodobieństwo, że zaczniesz częściej wędrować do kuchni. Popularnym problemem jest też zajadanie emocji – jeśli ktoś nauczy się, że w chwilach kryzysowych sięga po słodycze i będzie to regularnie powtarzał, to w trudnych momentach automatycznie zacznie myśleć o jedzeniu.

Częste sięganie po słodkości

Ciastko do kawy i batonik w ciągu dnia? Regularne spożywanie cukru sprawia, że doznajemy gwałtownych skoków glukozy. To z kolei finalnie prowadzi do uczucia głodu i wiążącego się z nim podjadania. Często odstawienie słodyczy i odzwyczajenie organizmu od cukru umożliwia zapanowanie nad głodem. Przyjrzyj się swojej diecie!

Brak śniadań

Nie bez powodu mówi się o tym, że śniadanie to najważniejszy posiłek w ciągu dnia. Pomijanie pierwszego posiłku zmniejsza kontrolę nad apetytem i sprzyja podjadaniu oraz otyłości. Nawet jeśli nie masz ochoty na duże śniadanie z samego rana, postaraj się spożyć coś, co nasyci żołądek. Dobrym pomysłem jest włączenie białka do śniadania – to właśnie ono bardzo zwiększa sytość po posiłku.

Zbyt mała ilość snu

Niedosypianie może sprzyjać podjadaniu! Jeśli regularnie wykonujesz różne czynności kosztem snu, to możesz szybko zacząć uzupełniać braki np. poprzez podjadanie słodkich czy słonych przekąsek. Aby utrzymywać stałą masę ciała i dbać o linię, zdecydowanie warto zadbać o odpowiednią, codzienną dawkę snu!

 



PolandGerman