fbpx
 

Dieta na dobrą pamięć i koncentrację

Warto dbać o zdrowie mózgu! Utrzymywanie go w dobrej sprawności powinno wejść nam w nawyk tak samo, jak wykonywanie aktywności fizycznej czy mycie zębów.  Poza ćwiczeniami, które zmuszają mózg do wytężonej pracy, warto też włączyć do diety produkty, które dodatkowo wspomagają jego działanie. Sprawdź, jak zadbać o swój układ nerwowy!

Witaminy z grupy B: zadbaj o pamięć

Wiesz, że witaminy z grupy B wpływają na zdrowie i funkcjonowanie naszych mózgów? Gdy zaczyna ich brakować, robimy się otępiali i zmęczeni. Jeśli chcesz zadbać o swój układ nerwowy, postaraj się spożywać więcej produktów bogatych w te witaminy. Mowa tu chociażby o wątróbce wieprzowej, jajach, kaszy gryczanej, makrelach i czerwonym mięsie.

Magnez – super pierwiastek

Magnez pełni wiele ważnych funkcji w naszych organizmach. Jest też istotny dla pracy mózgu i całego układu nerwowego. Niestety, często cierpimy na jego niedobory – magnez łatwo wypłukać z organizmu poprzez picie kawy, intensywną aktywność fizyczną czy spożywanie alkoholu. Postaraj się uzupełniać niedobory codziennie. Magnez znajdziesz m.in. w kakao, pestkach dyni, migdałach, płatkach owsianych czy w orzechach laskowych.

Lecytyna – zapobiegnij chorobie Alzheimera

O lecytynie dużo mówi się w kontekście zmniejszania poziomu cholesterolu. Ten związek chemiczny świetnie poprawia też pamięć i koncentrację, dzięki czemu może chronić przed rozwojem schorzeń, które niszczą organizm. Włącz lecytynę do swojej diety! Znajdziesz ją zwłaszcza w żółtkach jaj, w wątróbce, zarodkach pszennych, w awokado i w drożdżach.

Cynk

Rzadko wspomina się o roli, jaką odgrywa cynk w układzie nerwowym, a szkoda. To pierwiastek, który wpływa na naprawę protein w mózgu. Najwięcej cynku znajdziesz w boczniakach, fasolce adzuki, w pieczarkach, pestkach dyni i w tofu.



PolandGerman