fbpx
 

Dieta przeciwstarzeniowa

Mówi się, że starzenia nie można zatrzymać. To prawda, ale na szczęście można je opóźnić! Warto wiedzieć, że to wiek biologiczny, a nie metrykalny ma kluczowe znaczenie dla naszego samopoczucia. Dzięki odpowiedniej diecie możemy odmłodzić organizm, zapewnić mu lepsze zdrowie oraz odporność. Sprawdź, jaką dietę warto stosować, by zadbać o jak najdłuższą młodość!

Powrót do źródeł

Jeśli chcemy cieszyć się długim zdrowiem, warto przyjrzeć się diecie naszym przodkom. Dziś dostęp do przetworzonej, niezdrowej żywności jest tak duży, że w naszej diecie często takie produkty przeważają. Warto to zmienić! Zrezygnuj z półśrodków i wyrzuć z kuchni gotowe dania (sosy, zupy, ale też batoniki, ciastka, słowem: wszystko, co może zawierać dużo cukru, oleju palmowego, tłuszczów trans i konserwantów). Postaw za to na dietę bogatą w kasze, chude mięso, duże porcje warzyw (najlepiej świeżych) i owoców.

Czas antyoksydantów

Antyoksydanty odgrywają w naszych organizmach ogromną rolę! Czym właściwie są? Mówiąc najprościej, to naturalne substancje zawarte w owocach i warzywach,  które skutecznie chronią przed nowotworami. Antyoksydanty (nazywane też przeciwutleniaczami) skutecznie blokują powstawanie wolnych rodników, czyli cząsteczek, których nadmierna ilość sprzyja rozwojowi różnych chorób, w tym np. układu krążenia. Dzięki dużej ilości antyoksydantów w diecie możesz cieszyć się lepszym zdrowiem Gdzie je znajdziesz? Przede wszystkim w pomidorach (i w soku pomidorowym!), w aronii, czarnej porzeczce, w marchwi, szpinaku, natce pietruszki, w borówkach, malinach, jagodach, papryce i warzywach kapustnych.

Dobre tłuszcze

Rezygnacja z tłuszczów trans nie oznacza, że należy zrezygnować w ogóle z tłuszczów. Warto pamiętać, że cztery witaminy niezbędne do prawidłowego funkcjonowania (A,D,E,K) rozpuszczają się wyłącznie w tłuszczach. Jeśli chcesz cieszyć się dobrym zdrowiem, spożywajcie tłuszcze z odpowiednich źródeł. Mowa tu np. o maśle, oliwie z oliwek, oleju rzepakowym (w rozsądnych ilościach) oraz o orzechach, np. włoskich, nerkowcach, laskowych i innych.

Pamiętaj o nawadnianiu

Jesienią i zimą nie sięgamy po wodę tak często, jak latem, ponieważ zaczynamy dotkliwie odczuwać jej wychładzające działanie. W efekcie pijemy mniej i odwadniamy organizm, a wówczas starzenie objawia się na przykład poprzez pogłębienie zmarszczek. Na szczęście można temu przeciwdziałać! Jeśli nie masz ochoty pić wody prosto z butelki albo z dzbanka, przygotuj ciepły napar z przegotowanej wody, imbiru i cytryny – z takim napojem nie ma mowy o wychłodzeniu. Możesz też sięgać po herbaty ziołowe i różne napary – są nie tylko smaczne, ale też zdrowe!

 



PolandGerman