fbpx
 

Gdy chandra dopada Cię z dala od domu. Jak sobie z nią radzić?

Każdy miewa czasem okres gorszego samopoczucia. Niezwykle ważne jest, by wsłuchać się w potrzeby swojego organizmu i nie poddawać się apatii, lecz postarać nadal funkcjonować mimo złego nastroju. Zbliżająca się jesień bardzo często idzie w parze z chandrą – to czas, w którym zaczynamy dotkliwie odczuwać zmiany temperatur i mniejszą ekspozycję na słońce. Co robić, by mimo wszystko poczuć się lepiej?

  1. Dbaj o siebie!

To może się wydawać banalne, ale wcale takie nie jest. W czasie, gdy tracimy chęci do życia, najchętniej chodzilibyśmy tylko w dresie i w wolnym czasie leżeli w łóżku. Postaraj się to zmienić; delikatny makijaż, manicure albo kilka zabiegów dla ciała mogą zmienić Twoje nastawienie do samej siebie. W trudniejszym czasie warto się nieco porozpieszczać – to dobry moment, by kupić sobie ulubioną czekoladę, nową herbatę albo coś innego, co sprawi nam przyjemność.

  1. Wyjdź z rutyny

Czasem przygnębienie bywa efektem codziennej rutyny – jeśli masz wrażenie, że Twoje życie kręci się wyłącznie wokół pracy, najwyższa pora to zmienić! Znajdź w okolicy jakąś ciekawą kawiarnię, w której jeszcze dotąd nie byłaś albo poszukaj innych miejsc wartych odwiedzenia. Może gdzieś znajdziesz muzeum albo ciekawą trasę rowerową? Dobrze jest czasem pobyć turystą w mieście, w którym mieszkamy i spojrzeć na nie z zupełnie nowej perspektywy.

  1. Zadbaj o nowe znajomości

Czasem chandra wiążę się z samotnością – dobrze wiedzą o tym zwłaszcza opiekunki, które wiele miesięcy spędzają poza domem. Warto poszukać nowych znajomości w miejscu, w którym pracujesz. Może sąsiadka chętnie ugości Cię na kawie albo zacznie uprawiać z Tobą nordic walking? To będzie też dobra okazja do poćwiczenia języka. A jeśli nie, to może poprzez internetowe grupy uda znaleźć Ci się inne rodaczki, które chętnie spędzą z Tobą trochę czasu.

 



PolandGerman