fbpx
 

Jak dbać o skórę po 40. roku życia?

Wraz z wiekiem zwiększają się też potrzeby skóry. Kobiety dwudziestoletnie, które cieszą się bezproblemową cerą, mogą z powodzeniem zakończyć codzienną pielęgnację na toniku i kremach na dzień oraz na noc. U kobiet, które ukończyły 40. rok życia, bywa to nieco bardziej problematyczne. Skóra jest już bardziej kapryśna i wymaga szczególnej pielęgnacji. Jak dbać o nią na co dzień?

Skóra dojrzała

Warto wiedzieć, że po 25. roku życia skóra zaczyna stopniowo zmieniać się. Przede wszystkim zmniejsza się ilość kolagenu, który odpowiada za sprężystość i elastyczność. Kolejne lata przynoszą więc zmniejszenie napięcia skóry i utratę sprężystości. To sprawia, że wszelkie bruzdy czy zmarszczki stają się bardziej widoczne. W takiej sytuacji szczególnie ważne jest to, by dbać o odpowiednie nawilżenie. Warto więc zacząć stosować kosmetyki z kwasem hialuronowym. Jest on bezpieczny dla kobiet z cerą wrażliwą i wymagającą szczególnej pielęgnacji, ponieważ występuje naturalnie w organizmie. Kwas hialuronowy przywraca odpowiednie nawilżenie i sprawia, że skóra staje się bardziej jędrna.

Kosmetyki z filtrem

W kosmetyki z filtrem przeciwsłonecznym należy inwestować w każdym wieku. Po czterdziestce są one jednak szczególnie ważne, ponieważ ekspozycja słoneczna przyspiesza powstawanie zmarszczek. Z tego względu należy szczególnie chronić skórę przed słońcem. Wybieraj kremy na dzień z filtrem lub nakładaj go osobno na twarz jeszcze przed zrobieniem makijażu

Zadbaj o skórę od wewnątrz

Jeśli chcesz cieszyć się promienną, gładką skórą, musisz zadbać o nią również od wewnątrz. Pamiętaj o odpowiedniej dawce wody. Gdy temperatury spadają, niechętnie sięgamy po płyny, przez co szybciej doprowadzamy do wysuszenia się skóry. To duży błąd! Jeśli też go popełniasz, to spróbuj pić ciepłą wodę np. z plasterkiem cytryny. Taki napój nie tylko przyjemnie rozgrzewa, ale też pozwala nawodnić organizm. Poza tym warto włączyć do diety jak najwięcej produktów bogatych w antyoksydanty. Mowa tu zwłaszcza o owocach oraz warzywach. Dlaczego? Ponieważ zawierają one cenne przeciwutleniacze, które chronią organizm przed szkodliwym wpływem wolnych rodników.

.



PolandGerman