fbpx
 

Jak się wysypiać? Poznaj najlepsze sposoby na zdrowy sen!

Jeśli na Twojej liście postanowień noworocznych pojawiło się zadbanie o odpowiednią dawkę snu, to mamy dobre wieści. Przygotowaliśmy mini poradnik, w którym zaprezentujemy najlepsze sposoby na wysypianie się!

  1. Odłóż telefon

Korzystanie ze smartfona na chwilę przed spaniem to nigdy nie jest dobry pomysł! W łóżku powinniśmy się wyciszać, a zalew informacji i ostre światło płynące z urządzeń elektronicznych raczej działają odwrotnie – pobudzają. Postaraj się więc godzinę przed spaniem nie korzystać już z telefonu i załatw wszelkie konieczne sprawy wcześniej.

  1. Zadbaj o zmniejszenie temperatury

Niższa temperatura w sypialni zdecydowanie wpływa korzystnie na sen. Niektórzy zauważają, że w nagrzanym pokoju budzą się niewyspani. Warto o tym pamiętać i przed snem wietrzyć pokój oraz zmniejszać temperaturę np. na kaloryferze.

  1. Przygotuj odpowiednie oświetlenie

Wiecie, dlaczego wstawanie zimą jest trudne? Ponieważ noc (i w ogóle ciemność) to naturalny sygnał dla organizmu, sugerujący czas wypoczynku. Im mniej światła, tym więcej melatoniny zaczyna się wydzielać. Wieczorem dobrze jest więc przygaszać ostre światła i wprawiać organizm w senny nastrój.

  1. Uprawiaj sport

Oczywiście nie przed snem, bo to akurat może sprawić, że będziesz mieć problem ze spokojnym zaśnięciem! Ale już regularne uprawianie sportu w tygodniu może pozytywnie wpływać na uregulowanie cyklu dobowego. Znajdź aktywność fizyczną, która sprawia Ci przyjemność!

  1. Ostrożnie z kofeiną

Kawa w racjonalnych dawkach (i o odpowiedniej porze) nie zaszkodzi, ale już zbyt duża porcja czy późno wypita może sprawić, że sen szybko do nas nie przyjdzie. Jeśli lubisz smak kawy, ale wiesz, że utrudnia Ci zasypianie, wypróbuj np. kawę zbożową.



PolandGerman