fbpx
 

Jak zadbać o nawodnienie latem? 

Wysokie temperatury sprzyjają szybszej utracie wody. Warto pamiętać o prawidłowym nawodnieniu. Nawet jeśli latem częściej niż zwykle mamy ochotę sięgać po słodzone napoje gazowane, to warto pamiętać, że nie są one najlepszym wyborem. Duża zawartość cukru nie tylko sprzyja zwiększeniu masy ciała, ale też działa uzależniająco. Po jakie napoje sięgać latem?

 

Najważniejsza: woda

Chyba nikt nie ma wątpliwości co do tego, że najważniejszym płynem, który musimy dostarczać organizmowi codziennie jest oczywiście woda. Klasyczna woda źródlana dobrze sprawdza się na co dzień, ale jeśli czujecie, że przez intensywną aktywność fizyczną brakuje Wam minerałów, to możecie sięgać po wodę mineralną. Czysta woda to najlepszy sposób na zadbanie o nawodnienie. Możecie śmiało wzbogacać ją o dodatki, np. o listki mięty czy sok z cytryny, by wzbogacić jej smak.

Elektrolity do zadań specjalnych

Upały sprzyjają zwiększonej potliwości, dlatego przy wysokich temperaturach nie wolno zapominać też o uzupełnianiu elektrolitów. Można je kupić w aptece, ale my polecamy przygotować własne w domu. Do zrobienia elektrolitów będziesz potrzebować 500 ml wody, sok wyciśnięty z jednej cytryny, dużą łyżkę miodu i ćwierć łyżeczki soli morskiej. Wymieszaj wszystko – i gotowe! Elektrolity znakomicie nawadniają i pomagają zachować równowagę sodowo-potasową, która jest niezwykle ważna dla organizmu.

 

Nawadnianie owocami

Jeśli macie ochotę urozmaicić nieco swoje letnie menu, to polecamy spożywać też koktajle na bazie arbuza albo melona. Oba owoce wyróżniają się wysoką zawartością wody, a schłodzone będą świetnie smakować. Jak przygotować prosty koktajl na bazie arbuza? Wystarczy schłodzić go w lodówce, a następnie zmiksować miąższ z dodatkiem wody źródlanej. Co ważne, arbuzy zawierają też sporo przeciwutleniaczy, a więc są zdecydowanymi sprzymierzeńcami pięknej cery!

 

Maślanki i kefiry – doskonałe nawodnienie

Warto wiedzieć, że produkty probiotyczne, takie jak maślanki i kefiry, świetnie nawadniają organizm. Dodatkowo schłodzone w lodówce będą też bardzo orzeźwiające. Co więcej, maślanka i kefir, dzięki dużej zawartości bakterii kwasu mlekowego, dobrze wspierają też układ immunologiczny. Są one również bogatym źródłem witamin z grupy B.



PolandGerman