fbpx
 

Jak zrelaksować swój umysł?

Relaks jest bardzo ważny dla organizmu, ale nie możemy zapominać o naszej psychice. Jeśli ciało jest rozluźnione, a umysł nie, to i tak możemy odczuwać ogromne napięcie i zmęczenie. To ważne, by znaleźć takie zajęcia, które pozwalają nam zrelaksować również mózg. Pozwól odpocząć układowi nerwowemu po całym dniu – gwarantujemy, że przyniesie to mnóstwo pozytywnych efektów. Mniejszy stres oznacza między innymi lepszą odporność. Jak zrelaksować umysł?

 

Odpocznij od elektrosmogu

Czy wiesz, czym jest elektrosmog? To fale elektromagnetyczne o wysokiej częstotliwości, emitowane przez różne urządzenia, takie jak np. komputery, laptopy, telewizory czy lodówki. Dziś praktycznie każdy z nas ma do czynienia z elektrosmogiem, nawet jeśli akurat nie używa urządzeń elektronicznych. Wystarczy przebywać w pokoju z aktywnym wi-fi. Warto wiedzieć, że nadmiar elektrosmogu może niekorzystnie oddziaływać na układ nerwowy i zwiększać podatność na stres. Po godzinach pracy warto więc wybierać takie aktywności, które nie wiążą się ze stosowaniem komputerów czy telewizorów. Pamiętaj też o tym, by wyłączyć na noc wi-fi i nie spać zbyt blisko telefonu.

Dbaj o odpowiednią ilość snu

Sen ma ogromny wpływ na to, jak funkcjonuje nasz umysł. Dobrze wiedzą o tym ci, którzy zdarzyło się zarwać 2-3 noce. Po kilkudziesięciu godzinach trudno jest zebrać myśli i utrzymać skupienie. Niedobór snu sprawia, że czujemy rozdrażnienie i zmęczenie. Sen jest niezbędny do regeneracji. To w trakcie odpoczynku mózg kataloguje zebrane informacje oraz naprawia się na poziomie komórkowym. Dlatego nawet jeśli zdarzyło ci się nie przespać nocy, nie zapomnij udać się na drzemkę w ciągu dnia. Pół godziny wystarczy, by poprawić samopoczucie i zwiększyć koncentrację.

Medytacja – nie tylko dla zaawansowanych

Medytacja to nie tylko skomplikowane praktyki. Tak naprawdę dla każdego może ona oznaczać coś innego. Znajdź zajęcie, przy którym możesz całkowicie wyciszyć się i odpocząć psychicznie. Jeśli najbardziej relaksujesz się przy siedzeniu w ciszy – świetnie! Pozwól „płynąć” myślom i nie skupiaj się na problemach. Szybko zobaczysz pozytywne efekty!



PolandGerman