fbpx
 

Najlepsze sposoby na świąteczne przejedzenie

Na co dzień starasz się jeść zdrowo, ale przez święta lubisz sobie pofolgować? Czujesz się potem ciężko, ale z drugiej strony będąc tak rzadko w domu nie chcesz rezygnować z pysznych, świątecznych potraw? Doskonale to rozumiemy! Warto wprowadzić kilka drobnych zmian w świątecznej diecie, które znacząco wpłyną na Twoje samopoczucie. Sprawdź, jak uchronić się przed bólem brzucha!

Zadbaj o nawodnienie

W feworze świątecznych przygotowań (i późniejszego jedzenia) bardzo często zapominamy o spożywaniu płynów. To duży błąd, ponieważ jak wiadomo, woda przyspiesza metabolizm i poprawia przemianę materii. Pamiętaj o tym, by nawet w świąteczne dni mieć obok siebie butelkę z wodą. Jeśli boisz się, że i tak o tym zapomnisz, postaw na stole dzbanek z wodą. Możesz dorzucić do niej miętę, cytrynę albo imbir – dzięki temu woda jeszcze lepiej wpłynie na trawienie!

Wspomóż układ pokarmowy

Nie da się ukryć, że żołądek i wątroba nie mają lekko podczas świąt. Warto je nieco wspomóc! Przed posiłkiem zaparz sobie herbatę z ostropestu plamistego. To zioło, które znakomicie chroni wątrobę przed szkodliwym działaniem alkoholu. Co więcej, ostropest sprzyja też szybszej regeneracji wątroby, dlatego po tłustych i obciążających układ pokarmowy posiłkach będzie prawdziwym wybawieniem. Na świątecznym stole dobrze jest też postawić napar z mięty, która zmniejsza napięcie jelit oraz bardzo dobrze usprawnia perystaltykę układu pokarmowego.

Świętuj z umiarem

Wiadomo, że ogromna liczba potraw zachęca do spróbowania jak największych porcji, pamiętaj jednak, by spożywać posiłki z umiarem. Zamiast nakładać na talerz od razu dziesięć pierogów, nałóż najpierw pięć. Jedz spokojnie, przeżuwaj powoli posiłki i skupiaj się na każdym kęsie. Pamiętaj, że po jedzeniu warto odczekać 15 minut przed nałożeniem dokładki, ponieważ uczucie sytości może pojawić się z lekkim “opóźnieniem”- organizm musi wyprodukować tak zwany hormon sytości.



PolandGerman