fbpx
 

Nordic walking: dlaczego warto?

Chcesz ruszać się więcej, ale masz wrażenie, że ćwiczenia na siłowni nie są dla ciebie? Nic nie szkodzi! Pamiętaj, że aktywność fizyczna nie musi oznaczać katorżniczego treningu czy godzinnej sesji fitnessu. Na organizm równie dobrze działa zwykły nordic walking. To sport dla każdego – nie obciąża i można dostosować go do swojego stopnia zaawansowania, dzięki czemu jest dobry również dla początkujących. Sprawdź, dlaczego warto rozpocząć swoją przygodę z nordic walkingiem!


Nordic walking – co to jest?

To nic innego jak marsz z kijkami, które aktywują mięśnie i ułatwiają utrzymanie prostej postawy. Kijki pomagają też odciążyć nogi, dlatego nordic walking jest dobry dla osób, które muszą uważać na stawy lub mają dużą nadwagę. Dużą zaletą nordic walkingu jest to, że można uprawiać go praktycznie przez cały rok, niezależnie od pogody. Marsz sprawdza się zarówno latem, jak i zimą. To rozgrzewająca, ale nie bardzo forsująca aktywność, dlatego jest dobra zarówno dla osób początkujących, jak i zaawansowanych.

Zalety nordic walking

Czasem zmuszanie się do intensywnych treningów sprawia, że wiele osób w ogóle zniechęca się do aktywności fizycznej. Spacery czy umiarkowane treningi są przyjemniejsze i dlatego łatwiej utrzymać regularność ćwiczeń. Tak właśnie jest z nordic walkingiem. Po pracy możesz zabrać kijki i pójść trenować razem z przyjaciółką. Podczas aktywności możecie bez problemu rozmawiać przez całą drogę. Dzięki temu nie tylko zadbasz o swoje ciało, ale też o relację z bliską osobą.

Marsz poprawia też wydolność oddechową oraz zwiększa pojemność życiową płuc. To ważne zwłaszcza dla osób, które na co dzień nie ruszają się zbyt dużo. Taki spacer z kijkami może być jedyną okazją w ciągu dnia na to, by zadbać o swoje ciało i zapobiec rozwojowi chorób układu krążenia.

 



PolandGerman