fbpx
 

Poranna joga – dlaczego warto dać jej szansę?

Chcesz zmienić coś w nowym roku? Zacznij ćwiczyć jogę! To aktywność dobra dla osób w każdym wieku. Można dostosować ją do swoich możliwości. Podstawowe pozycje opanujesz w kilka minut, więc możesz spokojnie nauczyć się ćwiczyć jogę bez wychodzenia z domu. Warto dać szansę tej formie aktywności fizycznej – sprawdź, dlaczego!

  1. Przygotujesz ciało do całodziennej aktywności

Masz wrażenie, że po nocy budzisz się zesztywniała? Nic dziwnego – przez kilka godzin organizm pozostaje praktycznie w bezruchu, dlatego możesz mieć uczucie lekkiego „zastania”. Przed podjęciem jakichkolwiek czynności związanych z pracą czy z obowiązkami, warto poświęcić przynajmniej 10  minut na obudzenie organizmu dzięki aktywności fizycznej.

  1. Uspokoisz się

Wstawanie na ostatnią chwilę ma zdecydowanie więcej wad niż zalet. Robisz wszystko w pośpiechu, stresujesz się i masz pogorszony nastrój. Warto wstać wcześniej i przygotować się odpowiednio do nowego dnia. Poranna gimnastyka pozwoli ci obudzić się i uspokoić. Po wszystkim zjedz spokojnie śniadanie i dopiero wtedy zacznij przygotowywać się do kolejnego dnia. Zobaczysz, że szybko zaobserwujesz różnicę w nastroju i podejściu do codzienności!

  1. Likwidujesz bóle pleców

Praca z osobą starszą może czasem wiązać się z dźwiganiem (np. z podnoszeniem seniora podczas pielęgnacji). Jeśli dokuczają ci bóle kręgosłupa, koniecznie wypróbuj jogi stworzonej z myślą o tej właśnie części ciała. Dobre rozciąganie wzmacnia kręgosłup i sprawia, że jest on lepiej przystosowany do codziennej pracy.

  1. Wzmocnisz swoje serce

Warto dbać o układ sercowo-naczyniowy! Poranna joga ma też pozytywny wpływ na pracę samego serca. Wykonując aktywność fizyczną, zapobiegasz zawałowi, miażdżycy i udarowi.



PolandGerman