fbpx
 

Wiosenne przesilenie – jak sobie z nim poradzić?

Pierwsze wiosenne dni miały przynieść radość i energię, a ty czujesz się jeszcze bardziej zmęczona? Uważaj – to może być przesilenie wiosenne. Wbrew pozorom, dotyka ono wielu osób, choć nie wszyscy zdają sobie z tego sprawę. Jak objawia się takie przesilenie i co można zrobić, żeby skutecznie sobie z nim poradzić?

Wystaw się na słońce

Po zimie odczuwamy zmęczenie, apatię i znużenie, ponieważ brakuje nam witaminy D. Suplementacja pomaga, ale często przy przedwiośniu jesteśmy już po prostu złaknieni ciepła promieni słonecznych. Jeśli przydarzy się jakiś ładny dzień, to warto go wykorzystać na długi spacer. Ruch pozytywnie wpływ na całe ciało i sprzyja wydzielania wydzielaniu serotoniny, czyli hormonu szczęścia – tego samego, którego poziom wzrasta w naszych ciałach wtedy, gdy zjadamy czekoladę!

Zadbaj o dietę

Po zimie nasze ciała mogą być bardziej niż zwykle złaknione witamin i minerałów. Warto jeść sporo produktów bogatych w magnez, cynk oraz w witaminy C i E. Dzięki temu zwiększysz poziom energii, zadbasz o swoją pamięć i koncentrację i będziesz mogła bardziej skupić się na codziennych zadaniach.

Pozwól sobie na wypoczynek

Zmęczenie i spięcie nie sprzyja wydajności. Aby odzyskać energię, trzeba po prostu znaleźć odpowiednio dużo czasu na wypoczynek. Sięgnij po ulubione czynności – gotowanie, czytanie, uprawianie sportu czy spotkania ze znajomymi. Zobaczysz, że kilka luźniejszych dni pozwoli ci na ekspresową regenerację!

Wysypiaj się

Sen czyni cuda! Jeśli odczuwasz ciągle zmęczenie, to postaraj się chodzić spać wcześniej. Nasze organizmy często dają sygnały, czego potrzebują w danym momencie. Nieustające zmęczenie może sugerować, że za mało sypiasz – być może podczas przesilenia wiosennego powinnaś więc sypiać godzinę lub dwie więcej niż zwykle. Gdy organizm ureguluje wszystkie procesy, będziesz mogła wrócić do standardowego trybu snu.



PolandGerman